Offer

CZERWIE – niezależna polska grupa, która prezentuje dźwięki z pogranicza popu, rocka i etno-muzyki, ale także filmu i teatru absurdalnych scen.

Czerwie jest już znana na Międzynarodowym Festiwalu Malta w Poznaniu, Colours of Ostrava w Czechach, Hippodrome Silent Film Festival 2016 w Szkocji, Film Spring w Budapeszcie. oraz wiele innych festiwali w Polsce i za granicą. Do tej pory grali już w ponad 400 różnych imprezach, takich jak koncerty klubowe, festiwale, spektakle teatralne czy kasety do niemych filmów.

They created their own unique style characterized by the unconventional use of musical instruments and a fusion of many music styles.
The musicians are the authors and performers of the soundtrack for Piotr Cieplak’s play “Albośmy to jacy, tacy” based on “Wesele” by S.Wyspiański (Zygmunt Hübner Powszechny Theatre in Warsaw, 2007). The spectacle has been played in the capital of Poland for 50 times, and transmitted by TVP Kultura several times.

In their discography you can find 6 albums. In 2004, CZERWIE released an album entitled „Padlina”. In 2008 a limited project titled “Otwarta Sztuka dla Ludu” was launched, which appeared in Polish and international radio stations for several times. Some of the actors of Powszechny Theatre appeared in this album (for example: M. Benoit), electronic music producers and many other artists from the Polish music scene.
In 2012 CZERWIE released – stylistically diverse album “Melanż”, which was recognized by critics as one of the best Polish albums of 2012.
In 2013 – the band released Czerwie Nosferatu Live album. The band recorded their concert tour under the same name.
Next, they released the music for the silent movie with Pola Negri “Mania” (2016), and a soundtrack to the masterpiece of a silent film “Metropolis”(March 2017).
2018 – “Kult Ciala” M.Waszynskiego and The Cabinet of Dr. Caligari.
In the meantime, the group creates the soundtracks for theatre (among others: Theater Klinika Lalek), plays silent films, documentaries and fiction (Xawery Zulawski TVP Kultura), and recently soundtrack for a film “Nie wolno się brzydko bawić” – a documentary about a children’s concentration camp in Łódź during the World War II, directed by Urszula Sochacka, produced by TVN and the Polish Institute of Film Art. Premiere: January of 2013.

In March 2016 – the group was invited and performed at the European prestigious Hippodrome Silent Film Festival 2016 in Scotland.
2018 – the group opened the 24th Film Spring in Budapest.

Czerwie members: Wojtek Zborowski, Maciek Kudlacik, Pawel Zawarus I Piotr Bogunia. (percussion, xylophone, percussion instruments, ethnic instruments, bass guitar, guitar, mandolin, accordion, synthesizers, vocals and others).
CZERWIE is one of the best Polish groups playing live to silent films.
www.czerwie.com.pl,
www.facebook.com/czerwie

czerwie
1. “Nosferatu – Eine Symphonie des Grauns” (1922), reżyseria: FW Murnau
Czas trwania: 94 min
Początek XIX wieku. Orlok Earl, znany jako Nosferatu, jest wampirem, który musi pić ludzką krew, aby przeżyć. Młody kupiec przyjeżdża do swojego zamku w Karpatach. Nosferatu zauważa maleńką miniaturę żony swojego gościa, piękną Ellen. Urzeczony jej pięknem, opuszcza zamek i przyjeżdża do miasta, w którym mieszka ta młoda dama. W chwili jego przybycia w tym mieście wybuchła epidemia dżumy. Klasyka kina światowego z oryginalną muzyką została przyjęta z wielkim entuzjazmem przez polską publiczność.
Zespół Czerwie Band stworzył oryginalną, wykonaną na żywo muzykę do tego klasycznego horroru. Muzyka jest zaaranżowana na: perkusję, ksylofon, instrumenty perkusyjne, instrumenty etniczne, bas, gitarę, mandolinę, akordeon i syntezatory. Zespół zapewnia również kopie DVD filmu. Wstęp jest bezpłatny dla Organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi

Fragment przesiewowy:
http://youtu.be/v6NlO4IoDNE

DSC_00921

2. “The Kid” (1921), reżyseria: Ch. Chaplin.
Czas trwania: 50 min
Jeden z najbardziej znanych filmów Charliego Chaplina – aktora i reżysera. Jest to wzruszająca historia kiepskiego szklarza i jego towarzysza: małego chłopca. Film jest typową dla Chaplina kombinacją komedii i tragedii, sentymentalizmu i radości z licznymi humorystycznymi gagami. Zachwycające działanie małego Jackie Coogana nie może zostać anulowane.

Fot .: J. Pasternak

Fragment przesiewania:
http://www.youtube.com/watch?v=cqkAlLxrFcE
http://youtu.be/Q2Z_ZMaLRSA
http://youtu.be/flh7LP6-tJI
http://youtu.be/Hfexs1Ukjdk
http: / /youtu.be/sR3qW2xoGHY

brzdĘ ... c-Pasternak

3. “Mumia” (1932), reżyseria: Karl Freund w roli głównej: B.Karloff 
Czas trwania: 73 min
W 1921 r. Grupa brytyjskich archeologów pod kierownictwem sir Joseph Whemple odkrywa 3700 letnią mumię Imhotepa. Kiedy jeden z młodych archeologów otwiera zwój Thota i odczytuje treść na głos, mumia ożywa. 10 lat później, sir Joseph wraca do tego miejsca ze swoim synem Frankiem. Nie wiedzą, że mumia stała się egipską Ardah Bay, która pomaga archeologom odkryć grób swojej dawnej miłości. Wykorzystując swoją moc, sprawia, że ​​jej duch opanowuje ciało Helen Grosvenor. Kiedy sir Joseph umiera, Frank i dr Muller próbują odkryć źródło mocy Ardatha i Helenę.

Galeria zdjęć:
http://marcinnorbert.blogspot.de/2014/12/czerwie-mumia-w-nurcie.html
Fragment filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=Pkro2aQsmOM
http://tagen.tv / vod / 2014/09 / czerwona-muzyka-filmowa-na-zywo /

Czerwie-Mumia-23.11.2014-BW.-fot.-Marcin-N.-Michalski -6020bw

4. “Mania. Die Geschichte einer Zigarettenarbeiterin “(1918) z Polą Negri, reżyseria: E. Illes. (Mania, historia pracownika fabryki papierosów).
Czas trwania: 85min
“Mania. Historia fabrykanta papierosów “to nieme dzieło z 1918 roku z Polą Negri. Opowiada historię młodej robotniczki papierosów Mania Walkowska, która zostaje wybrana jako model reklamujący nową markę papierosów. Podczas wizyty u malarza, który projektuje plakat promocyjny, poznaje kompozytora Hansa van Hofa. Pracownik i muzyk zakochują się w sobie. Jej piękno fascynuje Morelli – bogatego i potężnego patrona. Zaprasza Maniego na bal, gdzie próbuje ją wymyślić, ale opiera się temu, bo naprawdę kocha van den Hof. Morelli jest zazdrosny i wykorzystując swoją moc, czyni operę van den Hof “Mania” nie zaakceptowaną przez Operę Narodową. Aby pomóc swojej ukochanej, Mania postanawia zostać miłośniczką Morellego, który przekonuje dyrektora opery do wykonania sztuki.

Link do muzyki “

mania

5. “Pan Tadeusz” (1928), reżyseria: R. Ordyński.
Czas trwania: 72 min.
“Pan Tadeusz” – polski film niemego. Oficjalna premiera odbyła się 9 listopada 1928 r. W Warszawie. Prasa została ogłoszona “epopaską nieśmiertelnego arcydzieła Adama Mickiewicza”, zdjęciem rocznicowym, “superprodukcją zrealizowaną na dziesięciolecie niepodległości Polski”. Projekt okazał się komercyjnym sukcesem.
Film zniknął w czasie II wojny światowej. W latach 50. XX wieku znaleziono jego fragmenty, w sumie 42 minuty. W 2006 roku znaleziono we Wrocławiu więcej fragmentów. Dzięki nim zrekonstruowano około 120 minut oryginalnego 3-godzinnego filmu.

Pan-Tadeusz

Fot .: J. Pasternak

Galeria zdjęć:
http://www.okzator.iap.pl/pan_tadeusz/
Fragment przeglądu:
https://www.youtube.com/watch?v=NyVVy3yL86Y&feature=youtu.be

6. “Metropolis” (1927), reżyseria: F.Lang.
Czas trwania: 91 min
Metropolis to niewątpliwie pierwszy ważny film SF. Na początku nie docierały do ​​mas, co spowodowało obcięcie taśmy w celu skrócenia czasu trwania filmu. Dziś jest uważany za jeden z najważniejszych filmów w historii kina. To jeden z tych filmów, które ukształtowały przyszłość kinematografii. Metropolis był inspiracją dla wielu produkcji takich jak “Łowca Androida” Ridleya Scotta, gdzie miasto jest bardzo podobne do tego z Fritza Langa. Niektóre z teledysków Queen również można tu wymienić. Przyszłe wizje wyłaniają się z “Metropolis”. Pierwszy to rozwój techniczny, budowa tytułowego miasta. Jest momunental, pełna wieżowców, a ulice są nie tylko umieszczone na ziemi, ale także na różnych poziomach, a samoloty latają wśród nich. Warto również wspomnieć, że skonstruowano maszynę człowiek-maszynę. Jednak nie jest to w pełni pozytywna wizja pryszcza, ponieważ robot był używany w złych intencjach. Z technicznego punktu widzenia film również nas zachwyca. Choć pochodzi z odległej przeszłości, może być lubiany przez wybrednych filmowców i miłośników współczesnych produkcji. Niektóre akcje z napisami są ciekawe w ciekawy sposób, a mianowicie – poruszają się (podpis podziemia spada, podpis miasta idzie w górę). Muzyka to niewątpliwie jedna z najważniejszych zalet filmu. Sprawia, że ​​nasze emocje są jeszcze silniejsze. Aktorstwo prezentuje bardzo wysoki poziom. Wszyscy aktorzy są bardzo żywi. Warto obejrzeć film nie tylko w celu poznania początku kina, ale także dlatego, że jest pełen symboliki, jednego z najlepszych niemych filmów w historii. ponieważ robot był używany w złych intencjach. Z technicznego punktu widzenia film również nas zachwyca. Choć pochodzi z odległej przeszłości, może być lubiany przez wybrednych filmowców i miłośników współczesnych produkcji. Niektóre akcje z napisami są ciekawe w ciekawy sposób, a mianowicie – poruszają się (podpis podziemia spada, podpis miasta idzie w górę). Muzyka to niewątpliwie jedna z najważniejszych zalet filmu. Sprawia, że ​​nasze emocje są jeszcze silniejsze. Aktorstwo prezentuje bardzo wysoki poziom. Wszyscy aktorzy są bardzo żywi. Warto obejrzeć film nie tylko w celu poznania początku kina, ale także dlatego, że jest pełen symboliki, jednego z najlepszych niemych filmów w historii. ponieważ robot był używany w złych intencjach. Z technicznego punktu widzenia film również nas zachwyca. Choć pochodzi z odległej przeszłości, może być lubiany przez wybrednych filmowców i miłośników współczesnych produkcji. Niektóre akcje z napisami są ciekawe w ciekawy sposób, a mianowicie – poruszają się (podpis podziemia spada, podpis miasta idzie w górę). Muzyka to niewątpliwie jedna z najważniejszych zalet filmu. Sprawia, że ​​nasze emocje są jeszcze silniejsze. Aktorstwo prezentuje bardzo wysoki poziom. Wszyscy aktorzy są bardzo żywi. Warto obejrzeć film nie tylko w celu poznania początku kina, ale także dlatego, że jest pełen symboliki, jednego z najlepszych niemych filmów w historii. może być lubiany przez wybrednych filmowców i miłośników współczesnych produkcji. Niektóre akcje z napisami są ciekawe w ciekawy sposób, a mianowicie – poruszają się (podpis podziemia spada, podpis miasta idzie w górę). Muzyka to niewątpliwie jedna z najważniejszych zalet filmu. Sprawia, że ​​nasze emocje są jeszcze silniejsze. Aktorstwo prezentuje bardzo wysoki poziom. Wszyscy aktorzy są bardzo żywi. Warto obejrzeć film nie tylko w celu poznania początku kina, ale także dlatego, że jest pełen symboliki, jednego z najlepszych niemych filmów w historii. może być lubiany przez wybrednych filmowców i miłośników współczesnych produkcji. Niektóre akcje z napisami są ciekawe w ciekawy sposób, a mianowicie – poruszają się (podpis podziemia spada, podpis miasta idzie w górę). Muzyka to niewątpliwie jedna z najważniejszych zalet filmu. Sprawia, że ​​nasze emocje są jeszcze silniejsze. Aktorstwo prezentuje bardzo wysoki poziom. Wszyscy aktorzy są bardzo żywi. Warto obejrzeć film nie tylko w celu poznania początku kina, ale także dlatego, że jest pełen symboliki, jednego z najlepszych niemych filmów w historii. jedna z najważniejszych zalet filmu. Sprawia, że ​​nasze emocje są jeszcze silniejsze. Aktorstwo prezentuje bardzo wysoki poziom. Wszyscy aktorzy są bardzo żywi. Warto obejrzeć film nie tylko w celu poznania początku kina, ale także dlatego, że jest pełen symboliki, jednego z najlepszych niemych filmów w historii. jedna z najważniejszych zalet filmu. Sprawia, że ​​nasze emocje są jeszcze silniejsze. Aktorstwo prezentuje bardzo wysoki poziom. Wszyscy aktorzy są bardzo żywi. Warto obejrzeć film nie tylko w celu poznania początku kina, ale także dlatego, że jest pełen symboliki, jednego z najlepszych niemych filmów w historii.

1907768_677108119079190_506820773131885514_nLink do muzyki:

7 “Sobotnia Góra” (2011), reżyseria: M. Filipiak
Czas trwania: 45min

Oferujemy:
przedstawienie opowieści z muzyką na żywo autorstwa Czerw;
oryginalne kompozycje do oryginalnego filmu – opowieść nakręconą w 2011 roku w konwencji starych, czarno-białych, niemych filmów;
eteryczna opowieść upiększona eklektyczną mieszanką etno, folku, reggae, eksperymentalnej muzyki awangardowej i współczesnych stylów muzycznych;
film jest adaptacją starej baśni ludowej, częściowo przeniesionej na obecność
„Sobotnia Góra“ tells a story of three brothers, who try to help their ill moother. Each one of them has different skills . The oldest one is strong and brave, the middle one – wise, and the youngest one is a normal man. The tale presents their adventures and difficulties they meet. The message is universal, and still live which is highlighted by the film convention. It alludes to the silent films from the beginning of the 20th century and is aa respect paid to the artists such as Melies, Wiene, Corman or Paradżanow. The specific atmosphere results from the fact that the producers follows the steps of those from the „beginning of the cinematography“, becaue they also discover the secrets of the film art while working. The way of Czarny Karzeł Group work is the combination of intuition and ther love to art, what gives surrealistic effects.

Analiza fragmentów:
http://www.youtube.com/watch?v=7J2FhfyvDPM&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=ZFu_eKQGyLM

1