CZERWIE na Hippodromie

Czerwie na Hippodromie

W marcu reprezentowali Polskę na najważniejszym wydarzeniu kina niemego w Europie – Hippodrome Festival Of Silent Cinema (16-20.03). W szkockim Bo’ness, w kinie z 1912 roku,  zagrali muzykę do melodramatu „Mania”, z rewelacyjną rolą naszej Poli Negri, światowej gwiazdy kina początku XX wieku. Była to zarazem pierwsza odsłona tej znakomitej aktorki na mającym sześć lat festiwalu. Dzięki wymykającym się jednoznacznej klasyfikacji oryginalnym improwizacjom grupa z Polski „wygrała” sobie entuzjastyczne przyjęcie. Ku zdziwieniu, i z aplauzem zaskoczonej publiczności, dali popis żywej muzyki, wyłapującej energię zarówno z ekranu, jak i samego wydarzenia. Mocno wyróżniająca się propozycja na tle większości twórców, którzy preferowali brzmienia …bardziej klasyczne.

Prestiżowy The Scotsman docenił polskich muzyków (****):

Elektro-retro, znakomicie dopasowane do scen w reż. Eugena Illés’a, z magnetyczną Polą Negri, muzą, która „pozowała” do dźwiękowych improwizacji, mogących przywoływać  niepewne skojarzenia z Depeche Mode, Tricky i Siouxie Sioux. Z pulsującą linią basu, burleskową perkusją, wertykalnie granymi skrzypcami Czerwie zafundowały prowokujący, anachroniczny pejzaż dźwięków do niemal stuletniego obrazu, którego uwodzicielska i niepokojąca atmosfera uzupełniała ten dekadencki wymiar. (David Kettle, The Scotsman Newspaper, tłumaczenie Marek Tomalik).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *